وانشناسی رنگ (Color Psychology) به بررسی تاثیر رنگها بر احساسات، افکار و رفتار انسان میپردازد. در واقع، روانشناسی رنگ ها به زبان ساده در مورد رنگها به عنوان یک عامل تعیینکننده رفتار انسان مطالعه میکند. هدف این مطالعه، بررسی اثرگذاری رنگها بر تصمیمات روزمره زندگی و رفتار انسان است. به عنوان مثال، آیا رنگ یک لباس میتواند ما را وادار به خرید آن کند؟ یا رنگ بستهبندی یک محصول باعث ترجیح آن به محصول دیگری میشود؟ در جواب این سوالات باید بگوییم بله، رنگها بر تصمیمات روزمره ما تاثیر میگذارند. با این حال، فعلا در مورد چگونگی اثرگذاری رنگها بر عملکرد روانی مطالعات و پژوهشهای کمی انجام شده است. اما همین تحقیقات نشان میدهند که تاثیر رنگها بر احساسات و افکار ما تا حد زیادی برگرفته از فرهنگ و تجربه شخصی هر فرد است.
صفحه ی بعد